I sidste uge var jeg blevet inviteret med til Tupperware-party, hos en venindes mor. Tror ikke jeg har været med til sådan et siden engang i start 90'erne. Så jeg tænkte det var en god mulighed for at se om brandet har udviklet sig eller om det stadig er sådan lidt støvet og et levn fra 70'erne.
Den søde Tupperware dame, Anette, stillede sine ting op, og hun havde flere store poser og tasker fyldt med ting med, hvilket kun var en brøkdel af sortimentet. Hun fortalte, at hun jo altid i forvejen skal bestemme sig for hvilke produkter, der vil være gode til den enkelte demonstration, så det er godt at forhøre sig om hvem der kommer med - er det bedstemødre som skal have noget til børnebørnene, er det mødre med børn der lige er flyttet hjemmefra, mødre med børn i sen-skolealder med masser af fritidsinteresser og meget lidt tid. Der findes Tupperware produkter til alle! Til denne demonstration havde hun en bred vifte af deres bedst-seller produkter, månedens fokus-produkter og nogle nyheder.
Demonstrationen starter ud med at værtinden får en gave, hvilket var en drikkedunk. Tupperware laver nogle fine drikkedunke som hedder ECOPURE2, som er uden PVC, ftalater og andre stoffer man helst ikke ser i sin drikkedunk. Der er tre størrelser på drikkedunkene 0,5l, 0,75l og 1l. Egentlig kommer de i sæt med to, men Anette var så flink at man godt kunne nøjes med at købe en enkelt; hun var sikker på, hun nok skulle komme af med den anden. Med denne drikkedunk gik snakken igang. Alle ved bordet enten havde sådan en drikkedunk, kendte en med drikkedunken eller stod lige og manglede sådan en.
Der var en megete uformel stemning omkring bordet og det virkede mere som om konsulenten var en af veninderne end en sælger. Hun havde virkelig styr på sine produkter og vidste lige, hvad det var der blev spurgt efter, også selvom det var noget, der ikke længere var i sortimentet.
Da en af gæsterne brokkede sig over et fad hun havde, som var gået i stykker og som hun ikke kunne få ombyttet, var Anette klar til at tage det med og få det undersøgt endnu en gang. Man har nemlig livslang garanti på Tupperware produkterne, så man kan få dem byttet, hvis de er gået i stykker. Hvis altså man ikke selv har været skyld i fejlen, som min veninde der havde stillet en skål på en varm kogeplade. Det vil de ikke bytte. Men en gammel slidt fryseboks, hvor låget ikke længere lukker tæt, vil de gerne skifte ud for dig.
I løbet af aftenen skulle konsulenten jo vise, hvordan nogle af produkterne fungerer, så hun lavede en lækker is-kaffe i den hånddrevne foodprocessor, ExtraChef, og en lækker dip af grønsager og flødeost lavet i den mindre hakker, Smooth Chopper. Må indrømme at jeg kom til at købe sådan en Smooth Chopper, og jeg glæder mig som et lille barn til jeg får den (og det medfølgende opskriftshæfte) så jeg kan lave spændende dipper, smoothies, gulerodssalat og meget mere.
Flere af de deltagende kvinder (mændene var forsvundet ind til tv'et for at se fodbold så snart demonstrationen begyndte) havde været til flere Tupperware demonstrationer, så de kendte godt mange af produkterne og kende alle de smarte funktioner. På den måde var de også med til at gøre arbejdet lettere for Anette, fordi de kunne fortælle om hvor godt, de ting de havde hjemme i køkkenet fungerer, så hun bare skulle vise dem frem og fremhæve detaljerne.
Et af de mest roste produkter var VentSmart beholderne, som har riller i bunden og huller i låget, så grønsager holder sig friske længere. På ydersiden af hver box er en lille instruktion til, hvor åbent hullet i toppen skal være til de forskellige frugter og grønsager, så de opbevares mest optimalt for at forlænge holdbarheden.
Man bliver virkeligt fanget af de mange Tupperware produkters små finesser, hvilket jo altid har været deres kendetegn. Derfor er det godt, at man kun kan købe tingene til en demonstration, så man får alle detaljerne med og får mest muligt ud af sine produkter.
Tupperware har helt sikkert fuldt med tiden, og der er kommet nye spændende produkter, såsom riskogeren til microovnen, den føromtalte drikkedunk og en kagebox som med et drej kan udvides til at være dobbelt så høj. Det er dog også stadig muligt at købe et stort sæt fryseboxe, som lige kan stables i fryseren, og selvfølgelig har de farvestrålende låg. Der bliver ikke sparet på farverne på Tupperware produkterne! Og de fornyer hele tiden farverne, så det er ikke altid muligt at udvide sin egen samling med flere ting i samme farve. Det kan godt være lidt øv, men så må man finde sig i at have blå, grønne, orange og lilla låg, alt efter hvornår man har købt det. Størrelserne ændrer sig sjældent, så de nye låg vil sikkert kunne bruges på en gammel box og omvendt.
Man kan godt sige at det for mig var et positivt gensyn med Tupperware og hvis det ikke havde været så sent på måneden, kunne det godt være jeg havde brugt endnu flere penge, for der er jo så mange produkter, man ikke længere kan leve uden nu man har set dem og fået beskrevet alle de smarte ting de kan og kan bruges til.
Hvis du gerne selv vil have besøg af en af de søde Tupperware konsulenter kan du her finde mere information om, hvordan du får stablet sådan en aften på benene. Og hvis du gerne selv vil være Tupperware konsulent kan du læse om karrieremulighederne her. Jeg tror ikke de er sidste gang i dette årti jeg har været til Tupperware-party!